7 dôvodov, prečo je dobrý dizajn dobrá voľba
Od zoznamiek až po online nakupovanie. Vždy si vyberáme produkty, služby a ľudí na základe krásy. Úspešní podnikatelia to vedia veľmi dobre.
Podľa Adobe Inc., spoločnosti so silným dizajnom prekonali spoločnosti so slabým dizajnom o 219%. V skutočnosti 48% ľudí opýtaných uviedlo, že dizajn firmy na webových stránkach bol ich hlavným faktorom pri určovaní dôveryhodnosti tejto firmy.
Takže dobrý dizajn nie je priamo spojený iba s úspechom, ale aj s dôverou.
Keď sa ludia rozhodnú spolupracovať s vašou formou, chcú vedieť, že pracujú s profesionálmi.
Investovanie do kvalitného dizajnu ukazuje, že vaše podnikanie si túto profesionalitu cení a svojim potenciálnym alebo stálym zákazníkom vysiela silné posolstvo.
Máte iba jednu šancu urobiť prvý dojem a použitie profesionálneho grafického dizajnéra vám v tom pomôže. Múdre investovanie je kľúčom k udržaniu a rozvoju vášho podnikania.
Tu je 7 preukázaných dôvodov, prečo je dobrý dizajn dobrá voľba (a ako ho môžete použiť na zvýšenie svojich príjmov).
1. Dobrý dizajn robí silný prvý dojem
Dobrý dizajn je o harmonickom a vyváženom používaní farieb, tvarov, textúr, priestoru a obsahu.
Skvelý dizajn loga môže byť rozdielom medzi zliatim s konkurenciou a vyčnievaním z konkurencie. Majitelia nových firiem často nesprávne veria, že dobré logo bude stáť stovky eur. Výsledkom je, že si niekedy kúpia predpripravené šablóny loga e-shope alebo vyskúšajú prístup typu „urob si sám“.
zapamätateľné logá majú o 13% vyššiu pravdepodobnosť, že pritiahnu pozornosť zákazníkov, a 71,6% je pravdepodobnejšie, že dostanú pozitívnu odpoveď. Keďže žijeme v rušnom svete, toto zaváži veľa.
V digitálnom veku majú spoločnosti len pár sekúnd, než sa zákazníci rozhodnú. Týchto pár sekúnd je rozhodujúcich, pretože môžu uskutočniť alebo prerušiť predaj – a dizajn zohráva pri rozhodovaní obrovskú úlohu. Vytvorenie prvého dojmu loga značky napríklad trvá iba 10 sekúnd, ale jeho rozpoznanie logom trvá 5 až 7 zobrazení.
Ľudia majú veľmi krátke rozpätie pozornosti. Podľa štúdie Princetonskej univerzity sa počet súdnych rozhodnutí v skutočnosti počíta. Štúdia zistená po tom, čo videla tvár iba 1/10 sekundy, utvorila názory na túto osobu. Posudzovali sa príťažlivosť, pravdepodobnosť a dôveryhodnosť a dlhodobé vystavenie tejto tvári len posilnilo pôvodný dojem.
To isté platí pre webové stránky. Tri štúdie zistili, že na vytvorenie názoru na webovú stránku bolo potrebných iba 50 milisekúnd. Google vykonal podobné testovanie a zistil toto: všetci ľudia potrebovali 17 až 50 milisekúnd, aby zistili, ako sa cítia na webových stránkach.
Dobrý dizajn je pre zákazníkov signálom, že by si ich mali kúpiť od vás. To platí nielen pre online, ale aj pre fyzické produkty. Napríklad dizajn balenia môže zmeniť vnímanie vášho produktu.
Čo to znamená pre maloobchodníkov a výrobcov? Znamená to, že Balenie je ruka v ruke je rovnako dôležité pre váš finančný úspech s pútavou grafikou a farbami.
2. Dobrý dizajn pomáha vašej firme vyniknúť
Ak ste si mysleli, že nemáte konkurenciu, zamyslite sa znova.
Každá spoločnosť, bez ohľadu na priemysel, čelí veľkému množstvu konkurencie.
Dobrý dizajn môže vaše podnikanie nakopnúť
Ak sú vaše návrhy moderné a pôsobivé, ľudia budú k vašim produktom priťahovaní. Až nabudúce pôjdete do obchodu s potravinami, prezrite si náhodný regál, a opýtajte sa sami seba, ktoré položky na policiach upútajú vaše oči ako prvé. Zaručujem, že to budú výrobky s fenomenálnym dizajnom, značkou a moderným balením.
Vytvorenie úspešného produktu, služby alebo webovej stránky je iba o tom, ako byť na očiach. Čo keby ste mohli minúť menej peňazí, no tešiť sa z úspechu, len preto, že to vaše vyzerá lepšie ako ostatné? Nerozhodli by ste sa prehodnotiť svoje investovanie, aby ste dosiahli tieto výsledky? Práve toto je vec dizajnu, nemusíte míňať viac, ale automaticky dokážete získať viac pozornosti.
3. Dobrý dizajn buduje vzťahy so zákazníkmi
Keďže vzťahy sú založené na emóciách, zákazníci sú často emočne spojení s vašou spoločnosťou.
Dobrý dizajn uľahčuje vytváranie emocionálnych spojení. Vaše grafiky by mali súznieť so zásadami, na ktorých ste postavili svoju spoločnosť, a snažiť sa osloviť srdcia zákazníkov.
Vytvárajte cenné a udržateľné vzťahy so zákazníkmi budovaním vizuálnej identity svojej značky na základe emocionálneho prepojenia.
Neexistuje lepší spôsob, ako zaistiť lojalitu svojho zákazníka, než vás spojiť prostredníctvom vašich zdieľaných hodnôt.
Vynikajúci dizajn je najúčinnejším spôsobom, ako tieto hodnoty ilustrovať.
Dobrý dizajn nie je len dôvodom, prečo sa vaši zákazníci stávajú zákazníkmi – je to aj dôvod, prečo zostávajú.
4. Vďaka dobrému dizajnu sa na vašom webe ľahko orientuje
Dobrý dizajn nie je len to, čo vyzerá dobre. Aby bol dizajn efektívny, musí vykonávať špecifickú funkciu.
Dobrý dizajn je o tom, ako niečo vyzerá a funguje.
Dobre navrhnutá webová stránka napríklad pomáha premeniť návštevníkov na zákazníkov. Keď majú ľudia rozpätie pozornosti kratšie než pozornosť zlatej rybky, uvedomíte si, že nemáte veľa času, kým sa niekto vzdá.
Podľa štúdie spoločnosti Microsoft Corp. priemerné rozpätie ľudskej pozornosti od roku 2000 kleslo o 4 sekundy.
Dnes je táto pozornosť 8 sekúnd, zatiaľ čo zlatá rybka ju má 9 sekúnd.
Aj keď sa rozdiel zdá spočiatku nepartný, je to veľká vec.
Vďaka dobrému dizajnu sa webové stránky a online produkty ľahšie navigujú a miera okamžitých odchodov je zvyčajne nižšia.
Keď sa ľudia stretnú so zlými webmi, s väčšou pravdepodobnosťou sa vzdajú, pretože nemôžu nájsť to, čo hľadajú, alebo nájdenie informácií trvá príliš dlho.
Dobrý dizajn a dobrá použiteľnosť nie sú o preťažení informáciami alebo o kope animácií – je to o tom, ako dať zákazníkovi čisté minimum, ktoré potrebuje, a pritom vyjadriť svoju značku.
Preto dobrý dizajn nie je iba pekná grafika alebo typografia, ale aj návrh funkčnosti pre daného použivateľa.
5. Dobrý dizajn podporuje konzistentnosť značky
Bolo by čudné, keby Google náhle začal zobrazovať výsledky vyhľadávania kurzívou. Alebo ak by sa spoločnosť McDonald’s rozhodla svoje logo pravidelne obmieňať.
Usporiadanie výsledkov vyhľadávania Google a logo spoločnosti McDonald sú pre spoločnosti viac než len dizajnové prvky, sú súčasťou ich značky.
Pretože tieto návrhy sú nezabudnuteľné, je ťažké si predstaviť, že sa menia. A to je dobrá vec.
Konzistentnosť je kľúčom pri vytváraní súdržnej značky.
V skutočnosti je mať nekonzistentnú značku kritickou chybou, ktorá môže viesť k tomu, že budete z biznisu preč. Je to preto, že značka spája zákazníka s emóciami.
Ak je značka nekonzistentná, vyzerá to chaoticky a neusporiadane.
Ľudia sa nechcú zapájať do chaotických značiek, pretože spoločnosti menej dôverujú.
Uvažujte nad výberom toho, ktorými prvkami osobnosti a akou filozofiou služieb by ste sa mali vyznačovať. Akonáhle máte položené základy, teraz kľúčom k úspechu vašej značky je dôslednosť.
Zákazníci sa nemôžu dozvedieť (a dôverovať) vašej firme, ak nemajú príležitosť zažiť vašu značku jednotným spôsobom.
6. Dobrý dizajn je kľúčom k úspechu na sociálnych médiach
Ak ste si mysleli, že na dosiahnutie úspechu potrebujete iba dobre navrhnutú webovú stránku, zamyslite sa znova.
Mnoho dnešného marketingového úsilia sa vynakladá na platformách sociálnych médií.
Či už ide o Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest alebo inú platformu, sociálne médiá sú jedným z najlepších spôsobov, ako sa spojiť so zákazníkmi.
No vo veku estetiky sa zlým dizajnom nedostanete ďaleko.
Buffer sa pozrel na vplyv grafiky na zapojenie sociálnych médií na Twitteri. Vo svojom výskume zistili, že tweety s obrázkami dostali o 150% viac správ než správy bez obrázkov.
Bez dizajnu sa marketingové správy scvrkávajú na obyčajný text a toto zriedka upúta pozornosť ľudí.
7. Dobrý dizajn vám zarába peniaze
Zdôrazňujem, že dobrý dizajn je dobrá voľba a dúfajm, že začínate chápať, prečo je to pravda.
V konečnom dôsledku dobrý dizajn zvyšuje hodnotu vašej spoločnosti, zvyšuje tržby a stavia vašu firmu do lepšej finančnej situácie.
Vďaka budovaniu dôvery silným prvým dojmom, budovaniu vzťahov so zákazníkmi a aj uskutočňovaniu úspešných kampaní pomáha dobrý dizajn zvýšiť ziskovosť vašej firmy.
Zoberme si napríklad Facebook a MySpace. Obe platformy sa rozhodli robiť to isté: spájať ľudí. V istom bode bolo podstatne populárnejšie mať účet MySpace ako mať účet Facebook.
MySpace je dnes ekvivalentom tlačidlového telefónu. Je to neohrabaný, zastaralý príbuzný od Facebooku.
Elegantnejší a intuitívnejší dizajn pomohol Facebooku sa stať dominantnou celosvetovou sociálnou sieťou. Facebook je teraz ohodnotený na viac ako 440 miliárd dolárov, zatiaľ čo MySpace je na hodnote približne 35 miliónov dolárov.
Aj keď je dnes vaša firma malá, dobrý dizajn vám pomôže čoskoro vzrásť.